vasárnap, április 14, 2024
KezdőlapMarketing4 mód, ahogy ingyen kommunikálhatod az új vállalkozásodat

4 mód, ahogy ingyen kommunikálhatod az új vállalkozásodat

Ha új vállalkozást indítasz, kritikus, hogy minél hamarabb tudjanak minél többen róla. Ez az igény, cél szokott gyakran egy korlátozott büdzsével párosulni és máris adott egy komoly marketing kihívás: eljuttatni a vállalkozásod hírét minél több emberhez, minél olcsóbban, lehetőleg ingyen.

Az „ingyen” kifejezést a cikkben arra használom, ha valamiért akkor, ott nem kell fizetned.

Már most jelzem: nem fogod megúszni, szinte biztos, hogy költened kell majd a marketingre (így vagy úgy). Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs néhány teljesen ingyenes megoldás, amivel kommunikálhatod vállalkozásod létrejöttét nézzünk ezek közül néhányat!

1. Közösségi média oldalak
Teljesen ingyen nem fogod tudni csinálni a közösségi média, pl. Facebook marketinget, azonban egy alapszintű kommunikáció ingyenes az összes közösségi média oldalon. Fogunk a későbbiekben foglalkozni azzal, hogy milyen közösségi média oldalakon érdemes jelen lenned, de egyelőre legyen elég annyi, hogy regisztrálj be egy üzleti Facebook oldalt. Ingyen van, el tudsz kezdeni rajta kommunikálni.

2. A saját közösségi profiljaid
Kicsi meg kellett hasonulnom, hogy ezt leírjam, hiszen közösségi média marketing szolgáltatói háttérrel rendelkezem 🙂 De eleinte, amikor minden lehetőséget meg kell ragadnod, nyugodtan posztolj néha a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmakat a saját, privát közösségi média oldalaidon – eleinte úgyis főleg az ismerőseidet fogja érdekelni, hogy mit is csinálsz 🙂

3. Az email aláírásod
Ez a leggyakrabban automatikus, nyugodtan biggyeszd oda a végére, hogy „egyébként elindult az új natúrszappan webshopom, katt ide a linkért” – persze ez leginkább akkor jó, ha natúr szappanokat forgalmazó webshopod van, de bátran írhatsz mást is oda 🙂

4. Személyesen
Te az új vállalkozásoddal kelsz-fekszel, de nem várhatod el, hogy mások is ennyit gondoljanak rá, ennyit foglalkozzanak vele. Ugyanígy nem várhatod el a gondolatolvasást sem senkitől. Óvatosan, kultúráltan – de említsd meg személyes találkozásaid során, hogy mibe is vágtad a fejszédet. Nem tudhatod, talán így fogod megtalálni az első ügyfeledet 🙂
Egyébként ezt saját bőrömön is tapasztaltam, hogy már talán évek óta folytattam a vállalkozói tevékenységet, de simán voltak nem is olyan távoli rokonaim, akikről kiderült, hogy kb. fogalmuk sincs róla, hogy mivel foglalkozom.
u.i.: ne ess át a ló túloldalára, lehessen Veled másról is beszélgetni 🙂

A tippek írása közben beugrott néhány „majdnem ingyenes” kommunikációs ötlet, de azokat megtartom egy következő, „olcsó kommunikációs lehetőségek” című írásra.

Addig is javaslom, hogy próbáld ki ezeket az ingyenes kommunikációs felületeket, légy rá büszke, hogy vállalkozó vagy és bátran tudasd ezt másokkal is!
Ha van további tipped, nyugodtan küldd el nekünk, ha egyetértünk vele, örömmel frissítjük a tippeddel az írást!

RELATED ARTICLES

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Most Popular

Recent Comments