hétfő, április 15, 2024
KezdőlapMarketingHonnan érdemes online marketinget tanulni?

Honnan érdemes online marketinget tanulni?

A marketing, főleg az online marketing egy olyan dolog, amit kevesen szerveznek ki eleinte. Tulajdonképpen, ha van rá időd-energiád, egy ideig egyáltalán nem gond, ha Te magad csinálod. Persze csak akkor, ha fel vagy rá készülve és legalább nagyjából tudod, mit is csinálsz. Viszont ha nem ebből a szakmából érkezel, akkor felmerülhet a kérdés, hogy hol, honnan érdemes online marketinget tanulni?

Az alábbi írásban átvesszük, hol lehet online marketingről tanulni és melyiknek mi az előnye, illetve hátránya.

Online kurzusok

Online kurzus alatt azt értjük, amikor online felületen, egy videókból/hanganyagokból álló tananyag formájában tanulod a marketinget.
Ez talán az egyik legjobb mód arra, ha önállóan akarsz kicsit jobban képbe kerülni a témában.
Ennek egyik előnye, hogy saját tempódban tudsz haladni, illetve az anyagokat bármikor visszanézheted, valamint ezt könnyű élőben „leutánozni”. Tehát pl. egyik monitoron megy a videós marketing tananyag, a másikon pedig éppen megvalósítod a látottakat.

Az online marketing kurzusok egyik hátránya, hogy egyáltalán nem testreszabottak. Ha Te vagy én nézzük meg a videót, ugyanazok fognak elhangozni, függetlenül attól, személy szerint mire van szükségünk. Emellett, ha nincs frissítve, természetesen elavulhat egy idő után, így nem biztos, hogy mondjuk az adott tanfolyam 2 év után is releváns lesz. Ez különösen igaz a YouTube-on elérhető videókra, viszont pl. a Udemy felületén több kurzus van, amit egyszer megveszel és folyamatosan bővítik, fejlesztik, frissítik.

Élő kurzusok, workshopok

Ennek a lényege, hogy kis csoportban, élőben veszel részt egy gyakorlatias oktatáson.

Az élő marketing kurzus egyik előnye, hogy intenzív, de mégis a résztvevők tempójában lehet haladni, sőt, általában bizonyos mértékig testre is vannak szabva. Tehát kérdezhetsz, valószínűleg a jelen lévők esetei lesznek konkrétan átbeszélve, nem csak általánosságok.

A dolog egyik hátránya, hogy viszonylag drága. Azt, ha valamiért fizetni kell, nem említem önmagában hátrányként, azzal semmi gond, de az itt megtalálható módok közül ez az egyik legdrágább. Természetesen vannak, amelyek megérik, de elképzelhető, hogy ez sokszorosa egy jó online kurzusnak, viszont annyival nem biztos, hogy többet ad.
Másik hátrány, hogy habár jegyzetelhetsz, de konkrétan visszanézni jellemzően nem lehet az előadást (tisztelet a kivételnek, amikor felvételre kerül), illetve a frissítése sem igazán lehetséges.
Sokszor hallottam olyanoktól, aki teljesen laikusként részt vett ilyen marketing workshopon, hogy csak arra volt jó, hogy meglássa, mennyire nem ért hozzá és nem is akarja ő maga csinálni.

Persze embere és oktatása válogatja, vannak remek, magas minőségű marketing workshopok is, de javaslom, hogy ne teljesen laikusként menj ilyenre.

Tanácsadás, konzultáció

Az online marketing tanácsadás, konzultáció egy haladó oktatási forma. Itt szakértőtől kérdezhetsz, aki felkészült a Te esetedből, csak Veled foglalkozik.

Előnye, hogy abszolút rólad szól, a Te tempódban haladhattok, rövid idő alatt rengeteg olyan tudást kaphatsz, amiket magadtól évek alatt – ha egyáltalán – szereznél meg.

Hátrány, hogy nem visszanézhető, relatíve drága (ettől még bőven megérheti), illetve teljesen kezdőként nincs értelme. A tanácsadás akkor jó, ha vannak konkrét kérdéseid, problémáid. Nem túl hatékony azzal menni tanácsadásra, hogy “fogalmam sincs semmiről, taníts meg”.

Könyvek

Személy szerint a marketinggel foglalkozó könyveket tartom a legkevésbé hatékony tanulási módszernek az itteniek közül. Ezekkel lassan lehet haladni, kicsit természetellenes, hogy valamit olvasol papírról és párhuzamosan számítógépen valósítod meg. Emellett a papír könyvek nem frissíthetőek és az elkészülésük lassúságából adódóan (tehát a megírástól számítva mire a kezedbe kerül) szinte biztosan elavult lesz, mire a végére érsz.

Kivételt képeznek ez alól azok a könyvek, melyek digitálisan, PDF formátumban kerülnek forgalomba. Ezekben lehetnek kattintható linkek, gyorsan elkészülnek, sőt, megoldható a frissítésük is (pl. korábbi vevők kedvezményesen/ingyen megkaphatják). Az OMA például remek ilyen anyagokkal rendelkezik, frissítik is rendszeresen, ráadásul a frissítéseket lényegesen olcsóbban veheted meg.

Kifejezetten online marketing tanulás az írás témája, ezért vagyok nem túl jó véleménnyel itt a papír könyvekről. Azonban ha kicsit messzebb megyünk, egy általában marketinggel, stratégiával, koncepciókkal foglalkozó könyv kifejezetten hasznos lehet, csak mondjuk konkrétan a Facebook hirdetéskezelő használatát ne innen akard megtanulni. Kicsi az esélye, hogy nem változott a felület a könyv megírása óta.

 

Mikre figyelj általánosságban?

Az online marketing képzések, kurzusok – főleg, ha az csak egy ingyenes videó – gyakran csalik. Természetesen ez nem csapdát jelent, hanem marketinges értelemben csalik: arra szolgálnak, hogy rákerülj egy, a fizetős szolgáltatás megrendelésével végződő útra.

 

Milyen sorrendet javaslunk?

Kezdj az ingyenes, általános videókkal. Ilyenből rengeteget találsz YouTube-on is akár.

Következő lépés lehet egy kicsit komolyabb online kurzus. Ezután, ezzel párhuzamosan már érdemes a gyakorlatban is próbálgatni a dolgokat, kísérletezni.

Ha már van rutinod, tapasztalatod, vannak kérdések, akkor érdemes lehet néhány óra tanácsadást kérni egy online marketing szakértőtől, ezzel új szintre emelve mind a tudásodat, mind az eredményeket.

Online marketinget tanulni számos módon lehet, azonban nagyon fontos, hogy az elméletet a gyakorlatba is ültesd át és folyamatosan gyakorolj is, ne csak az elméletet magold be.

RELATED ARTICLES

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Most Popular

Recent Comments