vasárnap, június 19, 2022
KezdőlapMarketing5+1 dolog amit gondolj át, mielőtt Facebook vagy Google Ads hirdetéseket indítanál

5+1 dolog amit gondolj át, mielőtt Facebook vagy Google Ads hirdetéseket indítanál

Ez az írás azoknak szól, akik gondolkoznak rajta, hogy Facebook vagy Google Ads (korábbi nevén AdWords) hirdetéseket indítsanak, de bizonytalanok. Íme néhány dolog, amit érdemes átgondolni, mielőtt akár magad, akár az általad megbízott cég belevágna, hogy vállalkozásodat online felületeken hirdesse. (Igazából ezeket minden hirdetési megoldás esetén érdemes átgondolni, csak a Facegook/Google hirdetések nagyon gyakori eszközök induló válallkozások marketing eszköztárában.

Az írás eredetileg a kozossegimedia.hu oldalon jelent meg.

0. A Facebook/Google a megfelelő eszköz nekem?
Bizony, ezt át kell gondolni, pláne akkor, ha nem igazán szeretnénk más hirdetési megoldást használni. Ha mást is szeretnénk használni akkor is, de akkor legfeljebb a funkcióját, használatát határozzuk meg tévesen.
Előfordulnak esetek, amikor a Facebook hirdetések önmagukban nem fognak működni, még mással kombinálva sem biztos. Ez utóbbi nagyon ritka, de bizony van ilyen is.

Ha autómentés a szolgáltatásod, gyakorlatilag esélytelen, hogy valaki épp a megfelelő pillanatban lássa meg a Facebook hirdetésedet. Hasonló a helyzet pl. egy vízszerelő esetében is, habár ott lehet egy kis márkaépítésre használni, hogy Te juss az emberek eszébe, amikor szükségük van a szolgáltatásodra, de az ilyen és ehhez hasonló esetekben a Google Ads lesz a megfelelő választás számodra, legalábbis a hangsúlyt nagy valószínűséggel oda kell helyezned.

Ugyanígy elképzelhető ennek a fordítottja is: ha egy teljesen új terméket/szolgáltatást dobsz piacra, új márkanevet építesz, ne várd, hogy az emberek Google-ben (vagy bárhol máshol) rákeressenek. Ebben az esetben nem a Google Ads keresési hirdetéseivel kell foglalkoznod.

Tovább megyek, a célcsoportod egyáltalán elérhető online? Az online felületeken való tájékozódás megjelenik egyáltalán a vásárlás előtti döntéshozatali folyamatukban?

1. Ki a célcsoportod?
Természetesen ezt már tudnod kell, viszont azt kell átgondolnod, hogy a célcsoportod ugyanúgy elérhető-e Facebook / Google Ads hirdetésekkel? Elképzelhető, hogy a célcsoportod két nagy csoportra bomlik, de ezek közül csak egyikkel érdemes “foglalkoznod”, amikor online hirdetésekről van szó. Tehát a lényeg: ahogy célcsoportod általános, alapvető meghatározása, a Facebook / Google Ads hirdetésekkel elérni kívánt célcsoportod meghatározása sem kellene úgy kezdődjön, hogy “Mindenki, aki…” 🙂

2. Mennyit fogsz tudni költeni?
Facebook és Google hirdetések esetén is létezik egy túl alacsony, egy ideális és egy túl magas hirdetési költségkeret (bizony, ez utóbbi is létezik :)). Az, hogy mennyiért kell hirdetned rengeteg mindentől függ, de ha összesen havi 10-20ezer Forintokban gondolkodsz, akkor valószínűleg várnod kell még a dologgal. Ez az összeg akkor lehet bármire is jó, ha nagyon profi vagy, profin tudod elkölteni, de akkor korábban kellett ennél sokkal többet fordítanod erre. 🙂

3. Mi a célod a hirdetésekkel?
“Több vevőt szerezni.” Ez ok, de gondold át, van-e más célod is vele. A (márka)nevedet új helyeken megismertetni? A tartalmadat szeretnéd szélesebb közönséghez eljuttatni? Feliratkozókat gyűjtenél? A vevőszerzés szép cél, de hogyan szeretnéd ezt hirdetésekkel elérni?

4. Vállalkozásod, marketinged többi eleme fel van készülve a hirdetésekre? Ha nem, hajlandó vagy változtatni?
Tudod kit, hogyan szeretnél megcélozni a hirdetésekkel, a szükséges anyagi fedezet is rendelkezésedre áll, de…
– Lesz aki gyorsan válaszol a megnövekedett érdeklődői kérdésekre?
– Lesz aki a megnövekedett forgalmadat kezeli? Legyen szó akár a betérő vásárlók kiszolgálásáról, akár a webshopos rendelések feldolgozásáról?
– A weboldalad (landing oldalad) olyan, hogy érdemes arra pénzért forgalmat terelni?
– A kihelyezett plakátjaid, újsághirdetéseid nem ígérnek mást mint az online hirdetéseid?
– Az online leadott megrendeléshez nem kell még telefonon, személyesen információkat adni, ugye?

És ami a legfontosabb, ha vállalkozásod többi eleme nem feltétlenül áll készen, hajlandó vagy változtatni?

Vennél fel új embert, ha kell? Hajlandó lennél akár 0-ról újrahúzni a weboldaladat? Hajlandó lennél leegyszerűsíteni a vásárlási folyamatot az online felületekről érkezők számára?

5. Ki fog tudni foglalkozni a hirdetésekkel?
Te csinálod, alkalmazotta(i)d vagy megbízol egy külső céget? Mindnek megvan az előnye és hátránya. Ha Te magad csinálod, akkor megvan a szükséges tudásod? Ha nincs, készen állsz megszerezni? Ha valamelyik alkalmazottad fogja csinálni, ő kompetens a témában? Ha külső cégre bízod, megtaláltad a megfelelőt? Lesz aki tartsa velük a kapcsolatot?

Ha olvastad ezt az írásunkat, kezdő vállalkozások esetében a kiszervezésről, akkor ezen a kérdéskörön már valószínűleg gondolkoztál. 🙂

Ha ezeken átrágtad magad, szerintem fogod már érezni, tudni, hogy kell-e Neked Facebook/Google hirdetés. Azért a legtöbb vállalkozás profitál a (megfelelő módon történő) használatukból, remélem Neked is sokat fognak segíteni, hogy közelebb kerülj vállalkozásod céljaihoz! 🙂

Az írás eredetileg a Good Idea Factory blogjában, a kozossegimedia.hu oldalon jelent meg.

RELATED ARTICLES

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Most Popular

Recent Comments