szombat, szeptember 14, 2024
KezdőlapMarketingKezdő vállalkozás hirdetései - Google vagy Facebook

Kezdő vállalkozás hirdetései – Google vagy Facebook

Jó eséllyel kell hirdetned. Ha nem, akkor rendkívül szerencsés vagy, gratulálok, kattints egy másik cikkre, az több értéket fog képviselni számodra! 🙂

Na de mi a helyzet, ha nem vagy ebben a szerencsés helyzetben és valamelyik online óriás hirdetési szolgáltatásait „szeretnéd” használni. Kezdő vállalkozás esetén a hirdetés különösen nehéz lehet – kezdve a megfelelő eszköz kiválasztásával. Most ebben szeretnénk néhány ötletet adni

Fontos: ez nem egy precíz tanácsadás, inkább egy alapvető iránymutatás, hiszen nyilván nem ismerem a vállalkozásodat, céljaidat, lehetőségeidet.

Számtalan online önkiszolgáló hirdetési platform létezik, de a magyarországi vállalkozások (pláne az elején) főleg a Google Ads és a Facebook hirdetések tájékán szoktak mozgolódni – ami nem is feltétlenül baj.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi alapján válassz, hogyan döntsd el, melyik a legmegfelelőbb hirdetési megoldás Neked, mint kezdő vállalkozó.

Nekem ez eléggé szakmába vág, de igyekszem nem túlzottan belemenni a téma mélységébe (olyan is lesz később), inkább tényleg az alapokról szeretnék írni Neked.

Ha jelen vagy Facebookon, biztosan találkoztál már hirdetésekkel: görgetsz a hírfolyamban és elég gyakran vannak tartalmak itt-ott, amik nem az ismerőseidtől vagy az általad követett oldalaktól származnak. Na ezekről van szó.
A Facebook hirdetések egyébként tipikusan azok a dolgok, amiket amíg nem vállalkozol, addig gyűlölsz, majd ha belevágsz a marketingbe, hirtelen pénzt költesz rá 🙂

A Google hirdetéseknek alapvetően 2 fajtája van (igazából több, de most az alapelvek szerint magyarázom):
– keresési hirdetések
– megjelenési (display) hirdetések

Előbbi a Google keresések első néhány találata, melyek meg is vannak jelölve hirdetésként (habár sokkal kevésbé feltűnően mint régebben). Próbáld ki, írd be a Google-be, hogy „női cipő”, máris kapod a találatokat, elején – végén a listának hirdetésekkel.

A display hirdetésekkel különböző weboldalakon találkozol, ezek lehetnek szövegesek, képesek, videók, de nem a formátum a lényeg:

A keresési hirdetések egy tőled indult interakcióra (keresés) válaszul kerülnek eléd, míg a display hirdetések nem, hanem azért, mert éppen egy bizonyos felületen vagy, DE VALAMI MÁS MIATT.

Ebből a szempontból a Facebook és a Google display hirdetések hasonlóak: a megcélzott személyt ki kell zökkentsék abból, amit csinálnak, magukra kell vonják a figyelmedet.

Ezzel szemben a keresési hirdetés egész más: ott arra kapsz választ, amit Te magad, kifejezetten keresel.

Ismétlem: nem ez a két Google hirdetéstípus létezik csak, mindössze az alapján választom most külön őket, hogy „azért jönnek elő, mert Te kifejezetten csináltál valamit” vagy „pusztán a jelenléted miatt egy bizonyos oldalon, helyen”.

Gyakori hiba kezdő vállalkozóknál, hogy előre eldöntik, hol szeretnének hirdetni. Az „előre” itt azt jelenti, hogy kutatás, utánajárás nélkül, gyakorlatilag érzelmi alapon. Természetesen ez sajnos nem csak a hirdetések esetén fordul elő…

Vannak esetek, amikor szinte csak a Facebook hirdetésekkel kell foglalkozni egy vállalkozás esetén, van, amikor szinte csak a Google, de gyakori, hogy a kettő ideális kombinációjával lehet elérni a kívánt eredményt.

Példáu: ha lerobban az autód, félrehúzódsz, mit fogsz tenni? Görgeted a Facebook hírfolyamot, hátha szembejön egy autómentő hirdetése? Aligha. Szinte biztos vagyok benne, hogy (nyilván, ha nincs kit felhívnod segítségért) Google keresést fogsz indítani. Ugyanígy: el tudsz képelni egy olyan Facebook hirdetést, ami annyira jól reklámoz egy vízszerelőt, hogy kihívod, holott nem csepeg a csap, abszolúte semmi gond nincs otthonodban a vízzel?

Ebből láthatod, hogy a tipikus „problémamegoldó” vállalkozásoknak jó eséllyel a Google keresési hirdetések táján érdemes kezdenie.

Azonban merre nézelődsz, ha esetleg divattal kapcsolatban lenne szükséged egy kis inspirációra? Itt már sokkal életszerűbb, hogy például Instagramon fogsz nézelődni. Ha piacra dobsz egy teljesen új márkát, nem várhatod, hogy az emberek rákeressenek, „az arcukba kell tolnod”. Itt meg kell próbálnod kitalálni, kinek lehet érdekes a terméked, szolgáltatásod és őket kell megpróbálni beparaméterezni a hirdetésekkel és bízni benne, hogy a megfelelő kreatívval a megfelelő hatást éred el – azaz kattintanak, vásárolnak, érdeklődnek.

Kevés olyan eset van, ahol ennyire el lehet választani, hogy gyakorlatilag CSAK az egyik hirdetési megoldással érdemes próbálkozni, az esetek többségében mindkettő működik – természetesen a megfelelő módon használva, azonban a fenti eszmefuttatás talán segít a kezdeti döntéshozatalban.

Egy másik, általában jól működő megoldás a kettő tudatos, átgondolt kombinációja: pl. Google hirdetésekből terelsz látogatókat a weboldaladra, majd Facebookon remarketinggel hirdetsz nekik, ezzel érve el a konverziót.

Na de mi az a remarketing és mi az a konverzió? Ezekről egy kicsit később! 😉

RELATED ARTICLES

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Most Popular

Recent Comments