szombat, december 30, 2023
KezdőlapMarketingMi legyen a weboldalon? Ez a 6 dolog mindenképpen - marketinges szempontok

Mi legyen a weboldalon? Ez a 6 dolog mindenképpen – marketinges szempontok

A kivételek erősítik a szabályt, tehát írhatom, hogy egy-két nagyon ritka kivételtől eltekintve gyakorlatilag kötelező, hogy vállalkozóként legyen weboldalad.

Eddig sokan eljutnak, a gond itt szokott kezdődni: na de

kezdő vállalkozás vagyok, mi legyen a weboldalon?

Weboldalt gyakorlatilag bármilyen tartalommal (nyilván, ami legális) feltölthetünk, nagyjából bármilyen összetételben, szerkezetben.

Jellemzően értékesítés, márkaépítés, eladás a weboldal célja, így ebben az írásban ebből marketing szempontból nézzük át, mi legyen a weboldalon. Ezek nem kötelező elemek, inkább erősen ajánlottak 🙂

Mi a weboldal célja?

A legfontosabb, hogy határozd meg, mit vársz a weboldalad látogatóitól, mit szeretnél, hogy csináljanak. Egy weboldalnak lehet több célja, azonban nem javaslom, hogy túl sok legyen, igyekezz 1-2 fő célt meghatározni, ezek köré építeni az oldalt.
Fontos, hogy tudd, mit szeretnél elérni. Vásároljanak? Iratkozzanak fel a hírleveledre? Foglaljanak időpontot? Kérjenek árajánlatot?

Miután ezt meghatároztad, már tiszta is a legfontosabb teendő a weboldaladdal kapcsolatban: ezt a fent meghatározott dolgot minél egyszerűbben, kényelmesebben, gyorsabban meg lehessen tenni.

Ez lebegjen a szemed előtt, bármilyen módosításon gondolkozol: segíti-e ez a weboldalam látogatóit, hogy meg tudják tenni, amit szeretnék tőlük?

Nézzünk néhány konkrét tippet!

Ne kelljen gondolkozniuk a látogatóknak. Mondd meg, mit kell tenniük, mi a következő lépés, mire számítsanak, ha érdekli őket, amit Te nyújtasz. Nagyon gyakran tapasztalom weboldalakon, hogy igazából szimpatikus lenne, amit csinálnak, de ötletem sincs, hogy mit tegyek.

Hívjam fel őket?

Írjak emailt?

Menjek el az üzletükbe?

Nyilván ez egy webshopnál viszonylag egyértelmű, de ott is érdemes szépen leírni, hogy nézze meg, mit szeretne, helyezze kosárba, majd regisztrálva/anélkül rendelje meg a terméket, amit így-úgy-amúgy ki is fizethet, majd kb. ennyi idő múlva lesz nála.

Érdemes használni a „kattints”, „görgess”, „nézd meg a videót”, „kérj ajánlatot” stb. kifejezéseket, hogy ezeket ne kelljen kitalálnia a weboldal látogatójának.

„Ha bizonytalan vagy, nézd meg ezt a 2 perces videót, melyben mindent megtudhatsz a szolgáltatásainkról. Ezt követően az „ajánlatkérés” gombra kattintva kérhetsz ajánlatot, melyet 1 munkanapon belül el is küldünk.”

Van kérdés?

Természetesen ezt a két bő mondatot gombokkal, piktogramokkal meg lehet rövidebben is oldani, de a lényeg ennyi.

Nézzünk néhány konkrétabb példát, amit marketing szempontból javaslok feltenni a weboldaladra. Természetesen nem vonatkozik minden itt felsorolt elem a világ összes vállalkozására, válaszd ki a számodra relevánsakat.

1. Kapcsolat oldal

Lehetőleg ezzel (esetleg Elérhetőség) a névvel. Egy email cím, telefonszám, ha van, akkor cím, illetve üzlet esetén az, hogy mikor vagy nyitva. Napi szinten meg vagyok döbbenve, hány üzletről nem derül ki a weboldalán a nyitva tartásuk.

2. Kapcsolatfelvételi űrlap

Avagy ahogy a webesed hivatkozhat rá esetleg contact form. Sokan gondolják, hogy ezt helyettesíti az, hogy ott az email cím, azonban sokan nem használnak email klienst (pl. Outlook), hanem böngészőből megnyitják pl. a Gmailt és onnan leveleznek. Nekik nem elég rákattintani az oldaladon az email címre, hanem ki kell másolja, megnyissa a Gmailt, ha eddig nem volt, új üzenet, beilleszt stb. – Ehhez nagyon kell akarja a kapcsolatfelvételt. Egy étteremnél talán belefér, hogy kicsit macerásabb emailt írni, de ha így várod az ajánlatkéréseket, akkor egyenesen kötelező egy ilyen űrlap. Egyébként sem nagy varázslás, javaslom, hogy legyen az oldaladon.

3. Fénykép.

Akár rólad, ha Te magad nyújtod a szolgáltatást, akár az üzletedről. Legyen fent arról kép, amit/akit látni fog a weboldal látogatója, ha igénybe veszi a szolgáltatásodat. Ez egy erős, bizalmat gerjesztő elem, ne hagyd ki.

4. Részletes leírás (ez lehet videó is persze) a szolgáltatásodról, termékekről.

Mi az, amit árulsz? Ez alapvetésnek tűnik, de azért fontosnak érzem kiemelni, hogy fent legyen az oldalon. Előfordul, hogy a vállalkozó annyira magától értetődőnek gondolja a termékét, hogy lemarad a részletes leírás.

5. Leírás a szolgáltatás igénybevételének menetéről

Ez nem egyezik az előző ponttal! Előbbi arról szólt, hogy ha pl. festő vagy, akkor legyen ott a weboldaladon, hogy festesz, glettelsz, tapétázol stb.
Ez arról szól, hogy mi fog történni a megbízás előtt-alatt-után. Ajánlatkérés, helyszíni felmérés, írásos ajánlat X napon belül, szerződés, munka, X időn belül hibák javítása stb. Ne csak az legyen a weboldaladon, hogy mit csinálsz, hanem az is, hogy hogyan. Webshop esetén szerencsére már elterjedt/kötelező a vásárlási információk, elállás és társaik megjelenítése.

6. Referenciák.

Kezdő vállalkozásként ez nehézkes lesz, de amint vannak, folyamatosan töltsd fel, bővítsd, aktuálizáld. Ezek lehetnek az ügyfelek logói, nevei, de ugyanígy lehetnek vásárlói vélemények is.

Természetesen ezek mellett még jó néhány dolog van, amit valamilyen szempontból hasznos lehet feltenni a weboldaladra. Mi most ebben az írásban a marketinges , értékesítési szempontokat jártuk körül. Bízunk benne, hogy segítettünk, új vállalkozóként mi legyen a weboldalon.

RELATED ARTICLES

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Most Popular

Recent Comments